SHOKUDO, zet zich ervoor in om aan zijn klanten de bestelling, betaling, en leverings diensten van kwaliteitsvolle producten aan te bieden. SHOKUDO waardeert het vertrouwen dat u stelt in de diensten langs de website https://www.shokudo.be (hierna te noemen de website) en stelt alles in het werk om zo goed mogelijk aan uw wensen te voldoen. Het is belangrijk dat u weet wat u kan verwachten van SHOKUDO en omgekeerd. Onderstaande algemene voorwaarden zullen u een precies beeld geven op uw juridische situatie elke keer als u onze website bezoekt en producten bestelt.
Telkens als u de pagina’s van de website betreedt, geeft u aan onderstaande algemene voorwaarden te aanvaarden. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle betrekkingen tussen SHOKUDO en haar klanten in het kader van elke verwerking van bestellingen en betalingen door SHOKUDO, zelfs als de bestelling niet schriftelijk is gebeurd.
Hierna “SHOKUDO” genoemd.
§1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elke aanbieding van SHOKUDO en op elke overeenkomst op afstand afgesloten tussen de Klant en SHOKUDO, via de website www.shokudo.be, gerelateerde websites en applicatie waar producten en diensten van SHOKUDO (zoals bv https://www.shokudowebshop.be/) gekocht kunnen worden of telefonisch (hierna “verkoop op afstand” genoemd). Deze overeenkomst kan bestaan uit de aankoop van producten en/of het reserveren van diensten.
§2 Deze algemene voorwaarden hebben voorrang op eventuele algemene aankoopvoorwaarden van de Klant, waarvan de toepassing expliciet wordt uitgesloten.
§3 De Klant kan kennis nemen van de algemene voorwaarden door op de link op de website www.shokudo.be te klikken.
§1 Het aankoopproces wordt gestart zodra de Klant een reservering bevestigt en/of producten in het winkelmandje van de webshop plaatst. De overeenkomst gaat in van het moment dat de Klant zijn order en/of reservering definitief bevestigt.
§2 De producten en diensten die de Klant via het Internet kan aankopen worden te goeder trouw en zo waarheidsgetrouw mogelijk beschreven, in de webshop zelf, om de Klant een correcte beoordeling van het product of de dienst te kunnen laten maken. Indien de Klant niet zeker is van de inhoud van de dienst of het product die hij via het Internet wenst aan te kopen, is het aan de Klant om zich bij SHOKUDO hierover verder te informeren en dit vóór het plaatsen van de aankoop.
§3 Prijzen weergegeven op de website www.SHOKUDO.be worden daar met de meeste zorg geplaatst. Doch mogelijke fouten in deze prijzen binden SHOKUDO niet zolang de aankoop op afstand niet afgesloten wordt. Eens de verkoop op afstand afgesloten wordt, gelden de prijzen zoals ze worden weergegeven in het besteloverzicht.
§4 De prijs van de aanbieding is niet noodzakelijk een all-in prijs. Consumpties of opties kunnen ter plaatse nog door de Klant extra geconsumeerd worden en zullen dan aan de gangbare prijzen worden aangerekend.
§5 De aanbiedingen en prijzen die op de site zijn aangeduid, zijn geldig op de dag van raadpleging van de site of voor de periode die vermeld wordt op de site. De aangeduide prijzen zijn inclusief BTW. De producten op de site worden aangeboden voor zover de voorraad van de leveranciers dit toelaat.
§6 SHOKUDO stelt alles in het werk om erover te waken dat de producten die u besteld heeft, beschikbaar zijn. Toch kan het gebeuren dat één of meerdere producten niet meer beschikbaar zijn. De betreffende leverancier zal contact met u opnemen om een ander product ter vervanging van de oorspronkelijke bestelling overeen te komen. Tussen consument en betreffende leverancier zal in goeder trouw overeenstemming worden gezocht. Wanneer hierover geen overeenstemming wordt gevonden, zal SHOKUDO het geld van de bestelling van het betreffende product terugstorten op de rekening van de consument. SHOKUDO noch de betreffende leverancier kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor een geschil over de beschikbaarheid van een product.
§1 De Klant, in hoedanigheid van natuurlijk persoon, heeft bij een aankoop voor niet-beroepsmatig gebruik, het recht aan de onderneming mee te delen dat hij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van een motief, binnen veertien kalenderdagen vanaf de dag die volgt op de levering van het goed of op het sluiten van de dienstenovereenkomst, en dit in de mate daartoe gerechtigd door de wet. De Klant hoeft in dat geval enkel de directe kosten te betalen voor het terugsturen van de goederen.
§2 In volgende gevallen beschikt de Klant niet over het recht van de aankoop af te zien:
Dit betekent dat bij een aankoop op afstand bij SHOKUDO, de Klant niet beschikt over het recht van de aankoop af te zien in volgende gevallen:
§3 Indien de Klant van zijn herroepingsrecht wenst gebruik te maken, moet hij zijn aanvraag binnen de herroepingstermijn schriftelijk richten aan SHOKUDO, Schaluin 33, BE – 3200 Aarschot of via info@shokudo.be.
§1 Bij het afsluiten van de verkoop op afstand omtrent reserveringen kan gevraagd worden om een voorschot van een deel of het geheel van het verschuldigde bedrag te betalen. Hierop zijn annuleringsregels van toepassing.
§2 Indien een voorschot gevraagd wordt, zal een uiterste betaaldatum, die kan afhangen van het moment van bestellen, meegedeeld worden aan de Klant.
§3 Indien het voorschot niet ontvangen is binnen deze vooropgesteld termijn heeft SHOKUDO het recht de overeenkomst eenzijdig en zonder verdere kennisgeving te verbreken.
§4 In geval de Klant kiest voor het direct online betalen, heeft SHOKUDO het recht deze overeenkomst eenzijdig te annuleren mits de betaling niet succesvol is afgerond binnen 30 minuten na het bevestigen van de aankoop.
§5 Op de dag van zijn bezoek of levering betaalt de Klant het resterende bedrag (= totaal rekening min voorschot) ter plaatse of op het ogenblik dat de bestelling is afgeleverd.
§6 In geval de Klant zijn bestelling annuleert, worden volgende annuleringsregels toegepast voor eventuele recuperatie van het voorschot:
§7 Annuleringen kunnen enkel telefonisch of per e-mail gebeuren. Annuleringen per SMS of andere wijze worden niet aanvaard.
OPGELET
De verwerking van de annuleringen/wijzigingen gebeurt enkel tijdens de kantooruren (van maandag tot vrijdag: 09u00-17u30). Geen verwerking tijdens onze vakantieperiodes.
§8 Indien (een deel van) het voorschot terug verschuldigd is aan de Klant, wordt dit omgezet in een waardebon voor de Klant. Deze omzetting geldt niet meer vanaf een tweede annulering voor dezelfde reservering. Het voorschot wordt dan verrekend als administratiekost.
Op voorschotten zijn nooit interesten verschuldigd.
§1 Bij het plaatsen van een bestelling en/of een reservering, krijgt de Klant steeds een bevestiging per e-mail in geval er een geldig e-mailadres wordt opgegeven.
§2 Volgende voorzorgsmaatregelen worden gehanteerd:
§3 De Klant kan niet opteren om geen betalingsherinneringen te krijgen indien het voorschot niet direct online betaald wordt.
§4 Het effectief afleveren door SHOKUDO van bevestigingen per e-mail kan omwille van technologische redenen nooit 100% gegarandeerd worden. Het niet ontvangen van een bevestiging door de Klant kan dan ook nooit als reden tot verbreking van de overeenkomst worden ingeroepen door de Klant. Indien de Klant een bepaalde bevestiging of herinnering niet ontvangen heeft, kan hij steeds SHOKUDO contacteren met de vraag deze opnieuw te versturen.
§1 Elk misbruik van het online bestelsysteem zoals op de website wordt aangeboden is strafbaar. Het begrip misbruik wordt gedefinieerd als elke ondernomen actie die het normale gebruik “als goede huisvader” van het online bestelsysteem te boven gaat.
Enkele voorbeelden (niet-uitputtend) van misbruiken zijn:
SHOKUDO behoudt zich in geval van misbruik het recht voor om schadevergoedingen te eisen, evenals intresten en dossierkosten, die berekend zullen worden op de basis van 250 euro per bestelling, BTW inbegrepen.
§2 Telkens als een klant op de site een klacht meldt over verzendingen, vertragingen en/of kwaliteit van de producten, of andere klachten over het verloop van de diensten, moet deze klacht op echte feiten gebaseerd zijn. Om de klant een optimale service te kunnen garanderen en de waarheid ervan na te gaan behoudt SHOKUDO zich het recht voor om zulke klachten te controleren.
§1 SHOKUDO kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor vertragingen of gebreken in de uitvoering van een overeenkomst indien deze vertragingen of gebreken het gevolg zijn van onvoorzienbare feiten of omstandigheden die buiten de eigen wil om gaan, zoals (niet-uitputtend) : opengebroken of afgezette straten, invasies, mobiliseringen, inbeslagnemingen, embargo’s, rebellieën, opstanden, natuurrampen en stakingen.
§2 De partijen komen overeen dat virussen of andere fouten die voortkomen uit een niet-toegestane toegang tot de website beschouwd worden als gevallen van overmacht.
§1 SHOKUDO doet al het mogelijke om de site continu en zonder gebreken te laten functioneren. Teneinde de doelstellingen van SHOKUDO te behalen op het gebied van het aan eindconsumenten aanbieden van uitmuntende service en kwaliteit zal SHOKUDO samen met haar partners de specifieke bedrijfsvoering en activiteiten continu optimaliseren.
§2 SHOKUDO garandeert niet dat de site nooit onderbroken zal worden en is niet verantwoordelijk voor defecten, gebreken of communicatieproblemen, noch voor problemen met verbindingen, berichten of toegang.
§3 SHOKUDO is niet verantwoordelijk voor ongelukken, verlies of schade aangericht aan de computers van de klanten.
§4 SHOKUDO behoudt zich het recht voor om wijzigen, correcties en/of verbeteringen aan te brengen aan de website en aan de diensten die hierop beschreven staan. SHOKUDO kan niet verantwoordelijk gehouden worden voor gelijk welke schade die aangericht werd door het gebruik van de site, daaraan toegevoegd maar niet uitputtend, directe en indirecte schade, uitgezonderd schade voortkomend uit eigen bedrog of grove fout. SHOKUDO zal al het mogelijke doen om de kwaliteit van de producten en leveringen die onder de verantwoordelijkheid vallen van de betreffende zaken te controleren en bij te sturen waar noodzakelijk.
§1 Uitsluitend het Belgisch recht is van toepassing op deze overeenkomst.
§2 Bij optredende geschillen zijn uitsluitend de rechtscolleges van Leuven bevoegd.
§3 De Klant die de reservering maakt of de bestelling plaatst, zal door SHOKUDO aansprakelijk gesteld worden.
§4 EU-platform voor alternatieve geschillenbeslechting: ec.europa.eu/consumers/odr Via deze site kan de Klant een klacht indienen over producten of diensten die hij via internet heeft gekocht, en op zoek gaan naar een neutrale derde partij (“geschillenorgaan”) om het geschil op te lossen. De Klant kan deze site alleen gebruiken als hij in de EU woont.
De klant is verplicht de intellectuele eigendomsrechten te respecteren die toekomen aan de producten en diensten die gebruikt worden door SHOKUDO en haar partners op de website, conform de Belgische en Europese wetgeving die op dit gebied van kracht is.